خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

لاکینگ فنر گلخانه، لاکینگ گالوانیزه

لاکینگ و فنر گلخانه جهت نصب موارد مختلف در گلخانه

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    از خنک ‌سازی تا جلوگیری ورود حشرات و آفات به نصب ملزوماتی مانند توری ضد حشره، انواع توری سایبان و همچنین نایلون گلخانه به لاکینگ نفر نیاز داریم. این صفحات باید به ‌درستی و کاملاً محکم بدون درز در جداره‌های گلخانه نصب شوند.

    لاکینگ فنر نوعی قفل کننده صفحات انعطاف ‌پذیر مانند نایلون و یا توری سایبان گلخانه است. برای نصب این نوع صفحات انعطاف‌ پذیر از کانال‌های فلزی مخصوص یا همان کانال لاکینگ فنر در اطراف جداره گلخانه استفاده می‌کنند. مقطع این کانال به شکل حرف C طراحی شده ‌است. لاکینگ فنر گلخانه همراه لبه‌های توری و یا نایلون در داخل فضای خالی این کانال قرار گرفته و آن را محکم می‌کند. به ‌این ‌ترتیب بدون نیاز به هیچ ابزار اضافی و به ‌سادگی می‌توانیم انواع سطوح بزرگ و انعطاف ‌پذیر گلخانه‌ای را در جداره‌ها و یا سقف‌های بزرگ نصب کنیم.

    کاربردهای لاکینگ فنر در گلخانه

    لاکینگ گالوانیزه گلخانه برای نصب پوشش‌های گلخانه‌ای کارایی دارد. این لاکینگ‌ها در واقع قطعات فنری از جنس آهن گالوانیزه هستند که هم در مقابل زنگ زدن مقاومت می‌کنند و هم با خاصیت فنری می‌توانند به ‌راحتی و کاملاً محکم در فضای داخل کانال‌های C شکل قفل شوند. از این قابلیت برای نصب انواع پوشش‌ها استفاده می‌کنند. از قبیل:

    نصب توری ضد حشره

    توری‌های حشره‌گیر از مهمترین پوشش‌های گلخانه‌ای هستند. اهمیت فضاهای گلخانه‌ای برای ایجاد محیط‌های کاملاً ایزوله است تا از گیاهان در مقابل تهاجم آفات و حشرات محافظت کند. این توری‌ها در مش‌های گوناگون و از جنس پلیمری با قابلیت انعطاف ‌پذیری زیاد ساخته شده و قرار است تا در اندازه‌های بزرگ برای پوشش دهانه و بازشوهای گلخانه‌ای استفاده شوند. از لاکینگ فنر گلخانه برای نصب ساده، سریع، ارزان و البته بدون آسیب این توری‌ها استفاده می‌کنند. چرا که بدون نیاز به پاره کردن و یا سوراخ کردن نصب ‌شده و به ‌سادگی می‌توانیم توری را باز کرده و تعویض کنیم.

    نصب توری ضدحشره با استفاده از لاکینگ فنر گلخانه

    نصب نایلون گلخانه

    پوشش‌های نایلونی از دیگر ملزومات در صنعت گلخانه‌داری است. این پوشش‌ها عموماً موقتی هستند و قرار است تا از محیط گلخانه برای محافظت از باد و سرما و یا باران و تگرگ استفاده شوند. در عین ‌حال پوشش‌های کاملاً شفاف هستند که با کمترین تاثیر در جلوگیری از عبور نور خورشید می‌توانند باعث حفظ گرما و جلوگیری از گرد و خاک، باد و باران و حتی حشرات شوند. برای نصب ساده، سریع، صاف و بدون تاخوردگی این پوشش‌های نایلونی از تکنیک لاکینگ فنر گلخانه استفاده می‌کنند. لاکینگ قادر است تا بدون پاره کردن نایلون مدت‌ها این پوشش‌های پلاستیکی و بزرگ و سنگین را پایدار نگه دارد.

    نصب نایلون گلخانه با استفاده از لاکینگ فنر گلخانه ای

    نصب توری سایبان

    شید گلخانه یا همان توری‌های سایبان از پوشش‌های کلیدی در فضاهای گلخانه‌ای است. این توری‌ها برای سایه اندازی هستند و قرار است تا از گیاهان گلخانه در برابر تهاجم شدید و مخرب نور خورشید محافظت کنند. نصب توری‌های سایبان در کنترل دمای گلخانه و حفظ رطوبت تأثیرگذار است. البته این توری‌های پلیمری در بافت‌های گوناگون با درجه سایه اندازی ۳۰ الی ۹۰ درصد بسیار سنگین هستند و باید بدون آسیب ‌دیدگی در جداره‌ها و یا سقف گلخانه نصب شوند. تکنیک لاکینگ فنر یکی از بهترین روش‌های نصب این توری‌ها در عموم فضاهای گلخانه‌ای است. معمولاً برای نصب توری‌ها در جداره گلخانه از لاکینگ استفاده می‌کنند. 

    نصب توری سایبان با استفاده از لاکینگ فنر گلخانه

    مشخصات فنی لاکینگ فنر گلخانه

    لاکینگ فنر گلخانه در واقع یک قطعه فلزی نازک و کاملاً انعطاف ‌پذیر است. متریال این فنر از جنس آهن گالوانیزه است که در مقابل رطوبت مقاوم است و طول عمر بالایی دارد. همچنین این فنر به شکل خطی طراحی ‌شده و ابعاد آن برای قرارگیری محکم در داخل قاب‌های فلزی با سطح مقطع C شکل مناسب است.

    انواع این فنرهای گالوانیزه را با ضخامت‌های ۲ و یا 2.3 میلی‌متری و با طول ۲ متری طراحی می‌کنند. البته در برخی نمونه‌ها از روکش‌های پلاستیکی ضد UV برای تکمیل ساختار مقاوم لاکینگ فنر استفاده ‌شده است. استفاده از این فنرهای گالوانیزه باعث نصب سریع‌تر، ساده‌تر و افزایش طول عمر پوشش‌های مختلف گلخانه خواهد شد.

    لاکینگ در ابعاد مختلف جهت نصب توری

      

    مشخصات فنی لاکینگ فنر گلخانه
    نام محصوللاکینگ گالوانیزه گلخانه
    متریالآهن گالوانیزه ضد زنگ
    ضخامت مفتول۲ الی 2.3 میلی‌متر
    طول فنر۲ متر
    کاربردفیکس کردن انواع پوشش‌های گلخانه‌ای در داخل کانال‌های گالوانیزه با مقطع C شکل

    نحوه نصب لاکینگ گلخانه

    روش نصب لاکینگ فنر گلخانه بسیار ساده است. برای اینکار باید ابتدا از کانال‌های مخصوص گالوانیزه با مقطع C شکل را در کناره‌های جدار و یا سقف گلخانه نصب کنید. حالا می‌توانید از انواع پوشش مانند نایلون و یا توری‌های حشره گیر و حتی سایبان‌ها در محیط داخل جداره یا سقف گلخانه میان کانال‌ها استفاده کنید. در ابتدا لازم است تا پوشش را پهن کرده و کاملاً بکشید تا صاف شود. سپس می‌توانید لاکینگ را در داخل کانال قرار داده تا لبه پوشش نایلون و یا توری را فیکس کند. ابتدا یک سر فنر را وارد کانال کنید و سپس به حالت کشویی آن را در تمام کانال وارد کنید. دقت کنید که لبه سطوح بدون تا خوردگی داخل کانال و زیر فنر فیکس شده باشد.

    فنر آبی رنگ جهت نصب در گلخانه

    قیمت لاکینگ فنر گلخانه

    قیمت لاکینگ گالوانیزه گلخانه با در نظر گرفتن شرایط نصب و نوع کانال با مقطع C شکل محاسبه می‌شود. در کل متریال ساخت این فنر در قیمت آن تأثیرگذار است. البته در برخی نمونه‌ها جهت محافظت در مقابل تابش UV از روکش‌های پلاستیکی استفاده ‌شده است که قیمت آن را افزایش می‌دهد.

    سوالات متداول در مورد لاکینگ گالوانیزه

    • در صورتی ‌که پوشش نایلون زیر لاکینگ فنر فیکس نمی‌شود، چکار کنیم؟

      احتمالا سایز لاکینگ با ابعاد کانال هماهنگ نیست و یا فنر فیکس کننده کارایی خود را از دست داده است.

    • آیا می‌توانیم از لاکینگ برای چند بار استفاده کنیم؟

      بله، در صورتی‌که فنر گالوانیزه هنوز کارایی ارتجاعی لازم را دارد، برای هر چند بار قابل ‌استفاده است.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: