خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

توری ضد حشره، حشره گیر

توری ضد حشره

    مرتب‌سازی محصولات:

  • پیش‌فرض
  • ارزان‌ترین
  • گران‌ترین
  • جدید‌ترین
  • پرفروش‌ترین
  • پربازدیدترین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فهرست مطالب

توری ضد حشره (حشره گیر) چیست؟

هیچ‌چیز به اندازه آفات خصوصاً تهاجم حشرات محصولات باغبانی و گلخانه‌ای را تهدید نمی‌کند. این حشرات اگر چه کوچک هستند، اما وقتی در تهاجمی گسترده وارد محیط گلخانه شوند، در مدت زمانی کوتاه تمامی محصولات را نابود می‌کنند. البته شما هم در مقابل این تهاجم دست تنها نیستید و می‌توانید از ابزارهایی مفید مانند انواع توری ضد حشره استفاده کنید.

توری حشره گیر روش فیزیکی و بسیار مؤثر برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها است که مخصوص نصب در گلخانه‌ها طراحی ‌شده است. از توری ضد تریپس می‌توانید در پنجره‌ها و یا بازشوهای سقفی، دیواری و جانبی گلخانه‌ها نصب کنید و از ورود هر نوع حشره و حتی ورود خار و خاشاک و پرندگان به محیط داخل گلخانه جلوگیری کنید. در عین ‌حال حتی می‌توانید با نصب توری حشره گیر از خروج حشرات مفید گرده افشان به خارج از محیط گلخانه پیشگیری کنید. به هر صورت برای تقابل با تهاجم انواع حشرات در فضاهای گلخانه‌ای و داشتن تهویه و جریان هوای کافی به استفاده بهینه از انواع توری ضد حشره نیاز دارید.

توری ضد حشره

مزایای استفاده از توری ضد حشره

مزیت فضاهای گلخانه‌ای به راه‌اندازی مکان‌های ایزوله شده ‌است تا بتوانیم فارغ از شرایط آب‌وهوایی برای کشت انواع گیاهان دست ‌به ‌کار شویم. با این ‌وجود همه گلخانه‌ها به جریان هوای تازه نیاز دارند؛ اما این جریان هوا نباید باعث به ‌هم خوردن شرایط ایزوله محیط گلخانه شود. برای این منظور می‌توانید از انواع توری ضد تریپس استفاده کنید. مزایای استفاده از این توری‌ها به قرار زیر است:

  • مادامیکه از جریان هوای تازه در محیط گلخانه برخوردار هستید، فضای داخل گلخانه همچنان از محیط بیرون ایزوله است.
  • حشرات مهاجم یا همان آفات قادر به نفوذ در داخل محیط گلخانه نیستند.
  • در مصرف کود و سموم صرفه‌جویی خواهد شد.
  • از خروج حشرات مفید گرده افشان به خارج از محیط گلخانه جلوگیری می‌شود.
  • مانع از ورود پرندگان و حتی خار و خاشاک به داخل گلخانه می‌شود.
  • با استفاده از الیاف‌های مقاوم در برابر پرتو UV ساخته ‌شده اند که ماندگار و پایدار هستند.
  • از گیاهان در مقابل نفوذ تگرگ و یخ زدگی محافظت می‌کند.
  • این توری‌ها قابلیت بادگیری دارند و از ایجاد جریان هوای تند در محیط گلخانه جلوگیری می‌کنند.

کاربرد توری ضد تریپس

توری پشه گیر با استفاده از الیاف مخصوص و مقاوم در مقابل تابش آفتاب با استحکام کافی، مناسب استفاده در محیط‌های گلخانه‌ای طراحی ‌شده‌اند تا از ورود هر نوع حشره در فضای داخلی گلخانه جلوگیری کنند. توری حشره گیر در حالت‌های مختلف مانند ثابت، پنجره بازشو و آکاردئونی نصب می‌شود. کاربرد توری ضد تریپس برای کنترل آفات در محیط‌های گلخانه‌ای است که می‌تواند موارد استفاده گسترده‌تری نیز داشته باشد. مانند:

  • جلوگیری از ورود هر نوع حشره مانند مگس سفید، سفید بالک‌ها، کنه‌ها، شته، تریپس و...
  • کنترل وزش باد در بازشوهای سقفی و یا دیواری فضاهای گلخانه‌ای
  • سایه اندازی برای مدیریت تابش نور خورشید در محیط گلخانه‌ای
  • کنترل حشرات مفید در دوره‌های گرده‌افشانی
  • جلوگیری از ورود گرد و خاک در محیط گلخانه‌ای
  • تداوم شرایط ایزوله گلخانه

از این توری‌های ضد حشره علاوه‌بر محیط‌های گلخانه‌ای می‌توانید برای هر نوع بازشو در دیگر فضاهای ساختمانی مانند محیط‌های صنعتی، انبار غلات، مرغداری‌ها، دامداری‌ها، خانه باغ‌ها، کارگاه‌های کوچک، انبار زمین‌های بزرگ کشاورزی، سیلوها و... نیز استفاده کنید.

توری ضد حشره

مشخصات فنی توری حشره گیر

انواع توری ضد تریپس از جنس پلی اتیلن (نایلون) ساخته می‌شوند که بافتی نرم، انعطاف‌پذیر اما مقاوم و ماندگار دارند. برخی از انواع توری ضد تریپس نیز از جنس پلی پروپیلن هستند. نایلون به ‌کار رفته در ساخت این توری‌ها نوعی پلیمر اتیلن فشرده و سبک ‌وزن است. انعطاف‌پذیری این نایلون آنچنان است که می‌توانیم توری ضد تریپس را به شکل آکاردئونی نصب کنیم.

اندازه مش مهمترین مشخصه فنی انواع توری ضد حشره است که در مدل‌های مختلف از مش‌های ۳۲، ۴۰ و ۵۰ تولید شده‌ است. منظور از این اعداد تعداد سوراخ های توری در هر اینچ مربع است. هر اندازه این عدد بالاتر باشد، تعداد مش‌ها در هر اینچ مربع توری افزایش پیدا کرده و قطر سوراخ‌ها کاهش پیدا می‌کند. این توری‌ها در رول‌های 100 متری و عرض‌های 1.5، ۲ و 2.5 متری تولید می‌شوند. وزن هر توری در هر متر مربع از دیگر مشخصه‌های مهم فنی است و معمولاً مقدار وزن این توری‌ها با توجه به نوع الیاف و مقدار تراکم مش‌ها در محدوده ۱۲۰ الی ۱۴۰ گرم در هر متر مربع است. 

مشخصات فنی توری ضد حشره گلخانه
نام محصولتوری حشره گیر گلخانه‌ای
طول۱۰۰ متر
عرض1.5، ۲ و 2.5 متر
نوع مش۳۲، ۴۰ و ۵۰
وزن۱۲۰ الی ۱۴۰ گرم در هر متر مربع
مقاومت کششیبیشتر از ۱۸ کیلوگرم
درصد سایه اندازی۱۰ الی ۲۰ درصد
جنس توریالیاف پلی اتیلن یا پلی استر
درصد یو وی (UV)۵ الی ۱۰ درصد
ویژگی‌هاجلوگیری از ورود حشرات، سایه اندازی و مدیریت عبور نور، کنترل باد و گردوخاک، کنترل دمای گلخانه

انواع توری ضد حشره براساس مش

مش یا همان روزنه‌های موجود در سطح توری‌ها مهمترین مشخصه‌های فنی آنها است. اندازه مش معیار توری پشه گیر برای جلوگیری از ورود آفات و حشرات است. هر اندازه قطر مش‌های توری کوچکتر باشد، توانایی بهتری در جلوگیری از انواع حشرات کوچک دارد. البته اندازه مش توری پشه گیر را با توجه به نوع کاربرد و نوع دفع حشرات در فضاهای مختلف گلخانه‌ای طراحی کرده‌اند. بر این اساس انواع این توری‌ها در مدل‌های مختلف توری ضد حشره مش ۳۲، مش ۴۰ و ۵۰ موجود هستند.

توری ضد حشره

توری ضد تریپس مش ۳۲

توری ضد حشره با مش‌های نسبتاً بزرگ است که برای جلوگیری از ورود حشرات بزرگ مانند ملخ‌ها، پروانه‌ها، مگس و... طراحی ‌شده است. ابعاد مش ۳۲ این توری‌ها بیشتر شبیه به یک شبکه محافظ در مقابل پنجره است تا از ورود حشرات خیلی بزرگ مانند ملخ جلوگیری کند. اما در مقابل ورود حشرات خیلی کوچک مانند پشه‌ها و یا تریپس ناتوان است. با این ‌وجود درصد سایه اندازی آن کم است و تنها در حدود ۱۰ درصد باعث کاهش جریان هوا می‌شوند. این نوع توری را برای Bigger Insect (حشرات بزرگ) طراحی کرده‌اند.

توری ضد تریپس مش ۴۰

توری پشه گیر مش ۴۰ در بسیاری از فضاهای گلخانه‌ای و حتی ساختمانی کارایی دارد. اندازه مش این توری‌ها آن‌قدر کوچک است که به ‌خوبی مانع از نفوذ حشرات کوچک مانند پشه‌ها و شته‌ها شوند. اما در مقابل حشرات خیلی کوچک مانند تریپس ناتوان هستند. این نوع توری درصد سایه‌اندازی متوسطی دارد و چیزی در حدود ۲۰ درصد از حجم هوای تبادل شده از دریچه بازشوی گلخانه‌ای را می‌کاهد. معمولاً از این نوع توری در فضاهای بزرگ گلخانه‌ای و برای تقابل با حشرات کوچک و حتی مصارف ساختمانی استفاده می‌کنند.

توری ضد تریپس مش ۵۰

توری ضد تریپس مش ۵۰ از دیگر انواع توری‌ها متراکم‌تر است. اندازه مش این توری‌ها خیلی کوچک است و به ‌خوبی قادر است تا مانع جدی در مقابل نفوذ حشرات بسیار کوچک مانند تریپس باشد. توری ضد حشره مش ۵۰ عملاً در مقابل نفوذ هر نوع حشره مؤثر است و می‌تواند کارایی در دو نوع توری دیگر را داشته باشد. اما لازم است در نظر داشته باشید که درصد سایه اندازی آن بالغ بر ۴۰ درصد است و تأثیر کاملاً چشمگیری در کاهش جریان هوای بازشوی گلخانه دارد. بنابراین معمولاً برای گلخانه‌هایی که مورد تهدید حشرات خیلی کوچک مانند تریپس نیستند، برای بهره‌مندی حداکثری از جریان هوا چندان از این نوع توری استفاده نمی‌شود. اما بدون تردید برای تقابل با حشرات خیلی کوچک حتی با وجود کاهش حجم تهویه ملزم به استفاده از این نوع توری هستید.

انواع توری حشره گیر براساس طول و متراژ

انواع توری حشره گیر همگی در اندازه‌های بزرگ ۱۰۰ متری و به شکل رولی عرضه می‌شوند. اما در اندازه عرض رول‌ها متفاوت هستند و در مقدارهای 1.5، ۲ و 2.5 متری ساخته شده‌اند. عرض این توری‌ها معمولاً برای پوشاندن دهانه‌های استاندارد فضاهای گلخانه‌ای کافی است و به نسبت طول بازشو این توری‌ها را برش می‌زنند.

توری ضد حشره

قیمت توری ضد حشره

قیمت توری ضد حشره گلخانه‌ای به فاکتورهای گوناگونی بستگی دارد. انواع این توری‌ها در سایزهای گوناگون و با قیمت‌های متفاوتی برای مصارف گوناگون فروخته می‌شوند. مهمترین فاکتورهای تأثیرگذار بر قیمت توری ضد حشره گلخانه‌ای به ‌قرار زیر هستند:

  • جنس توری: جنس توری مهمترین فاکتور تأثیرگذار در قیمت توری حشره گیر است. انواع این توری‌ها را با استفاده از الیاف‌های پلیمری از نوع پلی اتیلن و یا پلی پروپیلن تهیه می‌کنند که دوام، استحکام، انعطاف و ماندگاری این الیاف‌های پلیمری در قیمت نهایی توری دیده می‌شود.
  • مش توری: هر اندازه درجه مش بالاتر باشد، قیمت توری ضد حشره گلخانه نیز افزایش پیدا می‌کند. توری‌ها با درجه مش بالاتر دارای روزنه‌های باریک‌تری هستند و در ساخت آنها از الیاف پلیمری بیشتری استفاده شده ‌است.
  • درجه سایه اندازی توری: اگر چه درصد سایه‌اندازی وابسته به نوع مش توری است؛ اما هستند برندهایی که توانسته‌اند توری‌ها با مش‌های باریک و درصد سایه‌اندازی کمتر تولید کنند.
  • مقاومت در مقابل گرما: قیمت توری‌هایی که از الیاف‌های مستحکم‌تر با درجه مقاومت حرارتی بالایی تولید می‌شوند، از مدل‌های معمولی بیشتر است. این توری‌ها به ‌خوبی می‌توانند تا مدت‌ها تابش مستقیم دمای خورشید را تحمل کرده و تغییر شکل نمی‌دهند.
  • درصدUV: معیار مقاومت و پایداری توری پشه گیر در مقابل تابش نور خورشید است. هر اندازه درصد UV توری بالاتر باشد، ماندگاری آن در اقلیم آفتابی بیشتر است. لذا قیمت توری حشره گیر افزایش پیدا می‌کند.
  • عرض توری: توری حشره گیر را در رول‌های 100 متری عرضه کرده و به متر می‌فروشند. قیمت توری‌ها که عرض بیشتری دارند، از مدل‌های کوچکتر بیشتر است.
  • تکنیک ساخت توری: نوع شکل‌دهی سوراخ‌ها، نظم و ظرافت بافت توری و یکنواخت بودن بافت سوراخ‌ها در قیمت توری ضد حشره گلخانه تأثیرگذار است. توری‌ها با بافت ظریف کارآیی بهتری دارند.
  • برند سازنده: نام و نشان برند سازنده مهمترین فاکتور تعیین قیمت توری حشره گیر است.
  • برای کنترل آفات و حشرات بسیار ریز مانند تریپس از چه نوع توری ضد حشره استفاده کنیم؟

    طول بدن این حشرات بسیار کوچک در حدود ۱ میلی‌متر است. لذا به توری‌ها با مش‌های کوچکتر از ۲۰۰ میکرون (0.2 میلی‌متر) نیاز داریم. توری با مش ۵۰ مناسب جلوگیری از نفوذ حشرات بسیار ریز مانند تریپس است.

  • آیا توری حشره گیر در کاهش تبادل هوای داخل گلخانه تأثیرگذار است؟

    بله، نصب هر توری مقداری از ظرفیت تبادل هوای گلخانه را کاهش می‌دهد. تا جایی‌که نصب توری‌ها با مش ۵۰ که روزنه‌های بسیار باریکی دارد، چیزی بالغ بر ۴۰ درصد از ظرفیت تهویه هوای گلخانه را کاهش می‌دهد.

  • تفاوت توری ضد حشره از جنس پلی اتیلن با جنس پلی پروپیلن در چیست؟

    توری حشره گیر از جنس پلی اتیلن سبک و انعطاف پذیر است. در عین حال استحکام فیزیکی بالایی دارد. در مقابل توری های پلی پروپیلن از ماندگاری بهتری برخوردار هستند و در مقابل تابش تند خورشید طول عمر بیشتری دارند.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:

  1. از همکاران اگر برای خرید توری ضد حشره اقدام می کنید، حتما جنس الیاف آن را چک کنید. توری خوب ضد رطوبت هست و در ضمن حتما بررسی کنید که اندازه مش ها در کل بافت توری یک اندازه باشد. برخی توری های نامرغوب به این شکل نیستند و مشکلات زیادی به بار میارند.
    1. ممنون از راهنمایی و انتقال تجارب شما.
  2. برای ساختمان مثلا خانه های مسکونی هم می شود از این توری ها استفاده کرد؟
    1. بله، این توری‌ها از انعطاف‌پذیری کافی برای نصب شدن در فضاهای ساختمانی برخوردار هستند.
  3. توری مش ۵۰ ایرانی موجود دارید؟ قیمت چند هست؟ برای شهرستان ارسال می کنید؟
    1. برای اطلاع از محصولات بخش فروشگاه سایت دیدن فرمایید یا با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید. همچنین خدمات نیکا ابزار شامل ارسال کالا به سراسر ایران می‌شود.
  4. توری رولی بخریم، تعداد بالا تخفیف می دید؟ زیاد می خوایم…
    1. برای کسب اطلاعات فروش با کارشناسان فروش ما از طریق شماره تماس‌های درج شده داخل سایت تماس بگیرید.
  5. من حدودا ۷ سال پیش توری ضد حشره نصب کردم و این مدت هنوز خوب و سالم هست. یه نگاه انداختم پارگی نداره. از نظر شما باید تعویض کنم و یا همچنان میشه ازش استفاده کرد؟
    1. طول عمر مفید توری‌های ضد حشره معمولاً ۴ الی ۶ سال است. ترجیحا توری قدیمی سالن گلخانه خود را عوض کنید.
  6. سلام خسته نباشید. برای جلوگیری از ورود سفیدک بال ها استفاده از کدام نوع توری ضد حشره مناسب است؟ برای بخش بازشوی هواکش گلخانه نیاز داریم؟
    1. سفیدبالک‌ها در دسته‌بندی حشره‌ها با اندام متوسط قرار می‌گیرند. جهت جلوگیری از ورود آنها بهتر است که توری ضد حشره مش ۴۰ یا مش 50 را نصب کنید.
  7. یه سوال داشتم. چند روز پیش بر اثر یک حادثه بخشی از توری جداره گلخانه پاره شد. آیا روشی برای ترمیم توری ضد حشره وجود دارد؟ در غیر این صورت چکار کنیم؟
    1. ترمیم توری‌های پاره شده منطقی نیست و شرایط ایزوله لازم را فراهم نمی‌کند. توصیه می‌کنیم که توری را تعویض کنید.