خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

کلیپس توری سایبان، بست توری گلخانه

کلیپس توری سایبان

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    کلیپس توری سایبان چیست؟

    برای سایه اندازی در محوطه‌های بزرگ گلخانه‌ای و یا محوطه‌های شهری و ساختمانی و حتی فضاهای بزرگ صنعتی از قبیل دامداری‌ها و استخرهای پرورش ماهی از انواع توری سایبان استفاده می‌کنند. این توری‌ها باید به روش‌های اصولی در محوطه‌ها نصب شوند و برای این منظور انواع کلیپس گلخانه‌ای ابداع شده ‌است.

    کلیپس گلخانه نوعی گیره پلاستیکی است که به حالت قفل شدن برای نگه‌داشتن توری‌ها استفاده می‌شود. هر کلیپس گلخانه دارای بخش حلقوی مناسب نصب بر روی استراکچر گلخانه‌ای است. این کلیپس‌ها دارای دو فک قفل شونده هستند که به شکل لولایی بر روی ‌هم قرار می‌گیرند. لبه توری در داخل این فک‌های قفل شونده محکم نگه‌ داشته می‌شود. هر بست توری از طریق بخش حلقوی انتهای خود بر روی پایه که می‌تواند میله یا کابل فلزی باشد، سوار شده و با قفل شدن فک‌های پلاستیکی لبه باریک توری‌ها را نگه می‌دارند.

    کاربرد بست توری شید

    کاربرد گیره یا کلیپس گلخانه برای نگه‌داشتن صاف و اصولی بدون خطر کشیدگی و یا پارگی توری شید گلخانه است. این توری‌ها که با استفاده از الیاف‌های پلیمری بافته شده‌اند، در اندازه‌های بزرگ برای پوشاندن محوطه‌های وسیع نصب می‌شوند. لبه توری‌ها باید کاملاً کشیده شود تا از سطح کاملاً صاف آنها در محیط تحت پوشش برخوردار شویم.

    کاربرد کلیپس شید گلخانه‌ای برای اتصال ایمن و منظم توری‌ها است. این کلیپس‌ها در فواصل منظم بر روی استراکچرهای فلزی و یا باندهای فولادین قرار می‌گیرند تا لبه توری‌ها را منظم توسط فک‌های قفل شونده خود نگه دارند. به ‌این ‌ترتیب سطح وسیع توری کاملاً صاف و بدون تاخوردگی نصب خواهد شد. همچنین انواع بست توری شید گلخانه به شکلی نصب ‌شده‌اند که حتی تحت کشش زیاد وزن توری باعث نخ کش شدن بافت آنها نمی‌شوند. به ‌این ‌ترتیب طول عمر مفید توری افزایش پیدا می‌کند.

    کلیپس توری سایبان

    مشخصات فنی گیره سایبان

    بست توری سایبان در مدل‌های گوناگون تولید شده ‌است که بسته به نوع محل نصب توری‌ها، ابعاد توری‌ها و حتی نوع استراکچر قرارگیری کلیپس‌ها متفاوت هستند. تمامی انواع بست شید گلخانه از جنس پلاستیکی ساخته می‌شوند. البته پلاستیک کار شده نوعی پلیمر مقاوم و ضد آفتاب است که به ‌خوبی قادر است تا در شرایط سخت محیط پایدار و ماندگار باقی بماند. این کلیپس‌ها را در دو مدل کوچک و بزرگ طراحی کرده‌اند. انواع آنها طراحی مربعی شکل و یا دایره‌ای ‌شکل دارند و کاملاً مناسب قفل شدن بر لبه‌ی باریک توری‌های سبز گلخانه‌ای هستند. این کلیپس‌ها را در دسته‌بندی های مختلف در تعداد ۶ الی ۵۰ تایی عرضه می‌کنند.

    مشخصات فنی گیره توری سایبان
    نام محصولبست کلیپس سبز
    جنس یا پوشش کاورپلی اتیلن
    جنس سازهپلاستیک
    کاربردنگهداری انواع توری شید گلخانه‌ای

    انواع گیره توری سبز

    تنوع طراحی بست توری گسترده است و به ‌راحتی می‌توانید انواع مدل‌ها با طراحی‌های متفاوت از این بست‌های پلاستیکی را تهیه کنید. اگر چه تمامی این بست‌ها پلاستیکی هستند و آنها را با استفاده از پلیمرهای کاملاً مقاوم و ضدآفتاب می‌سازند؛ اما ابعاد آنها با توجه به بزرگی توری و سنگینی آنها و حتی بافت توری متفاوت است. هر اندازه توری درصد سایه اندازی بالاتر همراه با بافت متراکم‌تری داشته باشد، انتخاب کلیپس شید گلخانه به نسبت توری‌ها با درصد سایه‌اندازی کمتر متفاوت است. انواع بست توری شید با توجه به ابعاد آنها در دو دسته‌بندی بزرگ و کوچک قرار می‌گیرند.

    گیره نصب توری سایبان کوچک

     گیره یا کلیپس گلخانه کوچک مناسب نصب شدن بر روی استراکچرهای کوچک گلخانه ای است. برای نصب توری‌ها که ابعاد کوچکی دارند و در کل وزن آنها کم است و یا با درصد سایه اندازی کمی طراحی‌ شده‌اند، از این کلیپس‌های کوچک استفاده می‌کنند. بست توری شید گلخانه کوچک دارای یک حلقه برای قرار گرفتن داخل استراکچر فلزی و یا کابل فولادین است. فک نگه‌دارنده توری نیز عموماً دایره‌ای‌ شکل طراحی‌ شده و بخش‌های نقطه‌ای از توری را در خود نگه می‌دارد. این مدل‌های کوچک بست شید گلخانه را معمولاً در بسته‌های ۵۰ عددی به فروش می‌رسانند.  

    گیره نصب توری سایبان بزرگ

     گیره یا کلیپس گلخانه بزرگ مناسب نصب شدن بر روی استراکچرهای بزرگ هستند. زمانی‌ که ابعاد سایه‌اندازی زیاد است و قرار است تا توری‌های بزرگ برای پوشاندن دهانه‌های بلند نصب شوند و یا درصد سایه‌اندازی توری زیاد است و در کل وزن توری قابل‌ توجه است و یا فاصله قرارگیری بست شید از یکدیگر طولانی است، باید از این کلیپس‌های بزرگ استفاده کنیم. این کلیپس‌ها بخش حلقه بلندی برای نصب بر روی لوله و یا کابل فولادین استراکچر دارند. همچنین فک‌های پلاستیکی گیره شید گلخانه مستطیل ‌شکل و بزرگ طراحی ‌شده است. انواع بست کلیپس شید بزرگ را در بسته‌بندی‌های 20 تایی مناسب فضاهای بزرگ گلخانه‌ای عرضه می‌کنند.

    نحوه نصب سایبان شید با گیره

    برای نصب سایبان شید با گیره از استراکچرهایی برای قرار دادن گیره‌ها استفاده می‌کنند. این استراکچر می‌تواند یک چارچوب فلزی و یا کابل فولادین محکم باشد. حلقه انتهایی هر گیره توری سبز را داخل این میله‌های بلند و ریل مانند وارد می‌کنند.

    برای نصب توری داخل کلیپس گلخانه نیز از بخش فک‌های قفل کننده استفاده می‌شود. لبه توری را داخل یکی از فک‌ها فشرده کرده و فک دوم را بر روی توری فیکس می‌کنند. برای نصب سایبان شید با گیره معمولاً ابتدا کلیپس گلخانه‌ای را وصل کرده و سپس مجموع کلیپس‌های نصب ‌شده را از داخل استراکچرهای فلزی عبور می‌دهند تا در نهایت پهنه‌ی باز توری بر روی سقف گلخانه و یا هر محوطه‌ی آفتاب‌گیر گسترانده شود.

    بست توری گلخانه

    قیمت گیره نصب توری سایبان

    قیمت کلیپس گلخانه‌ای با در نظر گرفتن فاکتورهایی از جمله نوع بزرگ یا کوچک، طراحی، متریال پلاستیکی گیره و... محاسبه می‌شود. در عین ‌حال این گیره را در بسته‌بندی‌های ۶ الی ۵۰ عددی به فروش می‌رسانند که تعداد گیره‌ها در قیمت هر بسته این کلیپس‌ها تأثیرگذار است؛ اما در کل اندازه کلیپس گلخانه‌ای مهمترین معیار برای تعیین قیمت گیره شید گلخانه است.

    • چرا توری پس ‌از نصب در گیره‌ها شل شده و فرم خود را از دست می‌دهد؟

      کلیپس گلخانه‌ای برای اتصال محکم و بدون پارگی شید طراحی ‌شده است. اما معمولاً به ‌دلیل انتخاب کلیپس ضعیف و یا نصب غیراصولی و حتی کشش بیش ‌از حد توری احتمال باز شدن و یا شل شدن توری وجود دارد.

    • آیا نوع کلیپس گلخانه‌ای به درصد سایه‌اندازی توری بستگی دارد؟

      بله، برای توری‌ها با درصد سایه اندازی بالاتر که بافت متراکم‌تر و وزن بیشتری هم دارند، باید از کلیپس‌های قوی‌تری هم استفاده کنید.

    • آیا کلیپس توری یکبار مصرف است؟

      شما می‌توانید گیره قفل‌ شده کلیپس‌ها را باز کنید و بار دیگر برای فیکس کردن بخش دیگری از توری استفاده کنید؛ اما معمولاً در این ‌صورت استحکام و کیفیت اولیه را ندارند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: