خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

فن سایز 140 گلخانه، هواکش 140 گلخانه

فن سایز 140، 6 پره استیل

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    برای ایجاد جریان هوای تازه در سالن‌های بزرگ گلخانه‌ای و یا مرغداری‌ها باید از فن گلخانه قدرتمند و کاربردی استفاده کنیم. حجم هوای سالن‌های گلخانه‌ای آن‌قدر زیاد است که به نصب فن‌هایی کاملاً قدرتمند از قبیل فن سایز ۱۴۰ نیاز داریم. فن ۱۴۰ گلخانه بزرگترین نوع فن استاندارد طراحی ‌شده در سالن‌های بزرگ گلخانه‌ای است که می‌تواند جریان قابل ‌توجه فراتر از ۴۰ هزار متر مکعب هوا را در هر ساعت برای خنک کردن و توزیع رطوبت در محیط گلخانه برقرار سازد.

    هواکش سایز 140 گلخانه، 5 پر استیل

    فن ۱۴۰ گلخانه در مدل‌های مختلف از فن‌های سه پره، پنج پره و یا شش پره طراحی شده‌ است. فن‌های 6 پره که با استفاده از پره‌های استیل ساخته می‌شوند، کاربردی‌ترین نوع محسوب شده و برای عموم فضاهای گلخانه‌ای استفاده می‌شوند. انواع فن‌ سایز ۱۴۰ سانتی‌متری را در مدل‌های موتور الکتریکی تکفاز و یا سه فاز طراحی می‌کنند که در هر صورت برای تکمیل سیستم پد و فن گلخانه‌ای و افزایش قدرت خنک‌کنندگی و توزیع یکدست رطوبت الزامی هستند.

    ویژگی‌های فن ۱۴۰ گلخانه

    هواکش ۱۴۰ گلخانه بزرگترین سایز استاندارد برای طراحی انواع اگزاست فن‌های گلخانه‌ای است. این فن‌ها را به شکل قاب‌های مکعبی ساخته ‌شده از بدنه استیل و یا آهن گالوانیزه و در سایز ۱۴۰´۱۴۰ سانتی‌متری طراحی می‌کنند. همچنین برای ساخت بخش پره‌های این فن‌ها از متریال‌های استنلس استیل و یا پره‌های پلیمری استفاده ‌شده است.

    فن ۱۴۰ گلخانه در هر دو تیپ با استفاده از موتور الکتریکی تک‌فاز و یا سه فاز موجود است که با توان حداقل ۲ کیلو وات تک‌فاز و یا ۱.۱ کیلو وات سه فاز طراحی می‌شوند. برای این فن‌ها از انواع مدل‌های ۳ الی ۶ پره استفاده شده ‌است. نوع اتصال موتور به پره‌ها نیز از طریق فولی و تسمه انجام می‌شود. برای هر چه محافظت موتور در برابر جریان هوای مرطوب از حداقل کلاس حفاظتی IP54 و درجه عایق سطح F استفاده ‌شده است. قدرت هوادهی این فن‌ها نیز با توجه به نوع طراحی پره از مدل‌های ۳ الی ۶ پره مقدار 22000 الی ۴۴۵۰۰ متر مکعب بر هر ساعت است. همچنین برای تکمیل کارکرد فن سایز ۱۴۰و تداوم محیط ایزوله گلخانه از دمپرهای اتوماتیک و یا گریز از مرکز نصب خواهد شد.

    نصب فن سایز 140 داخل گلخانه جهت خنک کاری

    کاربردهای هواکش ۱۴۰

    کاربردهای هواکش ۱۴۰ گسترده است و در کل برای نصب در سالن‌های بزرگ با ابعاد فعالیت صنعتی طراحی ‌شده است. فن سایز ۱۴۰ قدرتمندترین نوع اگزاست فن برای مکش و خارج کردن سریع هوای محبوس در سالن‌های گلخانه‌ای و یا مرغداری است.

    از فن سایز ۱۴۰در سالن‌های گلخانه‌ای برای تکمیل سیستم پد و فن و تولید جریان هوای مرطوب کاهش دمای محیط گلخانه استفاده می‌کنند. در عین ‌حال برای خروج هوای دم کرده و آلوده و ورود هوای تازه و پر از اکسیژن در محیط گلخانه و یا سالن‌های مرغداری کارایی دارد. کاربردهای هواکش ۱۴۰ گلخانه در سالن‌های بزرگ جهت خنک‌ سازی سریع، توزیع هوای تازه، افزایش رطوبت و در نهایت تسریع در عملکرد فتوسنتز گیاهان است.

    مشخصات فنی فن ۱۴۰
    نام محصولفن گلخانه سایز ۱۴۰
    ابعاد۱۴۰×۱۴۰ سانتی‌متر
    قدرت تخلیه هواحداکثر 42000 متر مکعب در ساعت
    نوع موتورالکتریکی تکفاز / سه فاز
    ولتاژ۲۲۰ ولت / ۳۸۰ ولت
    توان1.5 اسب بخار
    سرعت۱۴۰۰ دور بر دقیقه
    جنس بدنهورق استیل و یا گالوانیزه ضخامت 1.5 میلی‌متر
    تعداد پره۳ الی ۶ پره
    جنس پرهاستیل 1.5 میلی‌متر و یا پلیمری
    نوع دمپرگریز از مرکز یا اتوماتیک
    کلاس حفاظتیIP54
    کلاس حرارتیسطح F
    کاربردتهویه هوای سالن‌های گلخانه‌ای، مرغداری و پرورش قارچ و...

    قیمت فن ۱۴۰ گلخانه

    قیمت فن ۱۴۰ گلخانه به عوامل گوناگون از قبیل نوع موتور کار شده، قدرت و همچنین برند موتور بستگی دارد. در عین ‌حال متریال کار شده برای ساخت بدنه این فن‌ها عامل اصلی تعیین ‌کننده قیمت نهایی محصول است. بهترین این فن‌ها را با استفاده از ورق‌های ضد زنگ استیل با ضخامت 1.5 میلی‌متری می‌سازند. از طرفی نوع طراحی پره‌ها از مدل‌های ۳ الی ۶ پره و در امتداد آن ظرفیت هوادهی در قیمت نهایی فن سایز ۱۴۰ نقش دارند. مکانیزم طراحی دمپر به ‌همراه تکنیک و کیفیت اتصال ورق‌های بدنه، نوع کوپلینگ موتور و حتی درجه حفاظت و عایق حرارتی و… از دیگر عامل‌های تعیین ‌کننده حین خرید و قابلیت‌های کاربردی انواع فن ۱۴۰ گلخانه محسوب می‌شوند.

    هواکش 140 قرار گرفته در محیط آزاد

    سوالات متداول در مورد فن سایز ۱۴۰ گلخانه

    • تکنیک نصب فن سایز ۱۴۰ در سالن‌های گلخانه‌ای و یا مرغداری‌ها فاقد پد سلولزی چگونه است؟

      در صورتی ‌که محیط بدون پد سلولزی تجهیز شده‌ است، لازم است تا فن‌ها را روبه‌روی دریچه ورودی هوا قرار دهیم. در صورت نصب پد سلولزی باید موقعیت نصب فن را در روبه‌روی پد قرار دهیم.

    • عوامل تعیین ‌کننده برای نصب تعداد فن سایز ۱۴۰ در محیط گلخانه‌ای چه هستند؟

      برای نصب تعداد کافی فن ۱۴۰ گلخانه لازم است تا مقدار هوای کافی در جریان کامل تهویه محیط را محاسبه کنید. برای این کار به اطلاعاتی از قبیل دمای محل گلخانه، مقدار رطوبت، شدت تابش نور خورشید، شدت جریان باد و… نیاز دارید.

    • برای یک سالن 1000 متر مربعی لازم است که چند عدد فن ۱۴۰ گلخانه‌ای نصب گردد؟

      طبق محاسبات انجام ‌شده و با یک حساب سرانگشتی به ‌ازای هر 1000 متر مربع سالن‌های بسته گلخانه‌ای و یا مرغداری‌ها باید ۴ عدد فن ۱۴۰ گلخانه‌ای را نصب کنید.

    • آیا نوع پد سلولزی نصب ‌شده در محیط گلخانه برای انتخاب تعداد و حتی ظرفیت فن سایز ۱۴۰تأثیرگذار است؟

      بله، نوع و ضخامت پد سلولزی در قابلیت جریان هوای فضای گلخانه نقش دارد که در نهایت برای روش محاسبه تعداد فن مورد نیاز تأثیرگذار است. برای این منظور روش‌های مهندسی پیش ‌بینی ‌شده است.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: