خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

توری گلخانه سفید

توری گلخانه سفید

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    توری گلخانه سفید چیست؟

    در روزهای آفتابی با تابش تند نور خورشید مواجه هستیم که به‌ سرعت دمای محیط خصوصاً فضاهای بسته مانند سالن‌های گلخانه‌ای را افزایش می‌دهد. قطعاً افزایش بی‌وقفه دمای محیط در اثر تابش مداوم نور خورشید خطرناک است و ممکن است تأثیر نامطلوب در رشد گیاهان گلخانه‌ای داشته باشد. برای مدیریت نور خورشید از انواع توری سایبان مانند توری گلخانه سفید استفاده می‌کنند.

    شید گلخانه سفید از کاربردی‌ترین ابزارهای سایه اندازی در محوطه‌های بزرگ و سالن‌های سرپوشیده مانند محیط گلخانه‌ای است. از توری سفید گلخانه عموماً برای کشت محصولاتی مانند گوجه‌ فرنگی، خیار و... استفاده می‌کنند. این توری‌ها حتی مناسب مدیریت نور در گلخانه‌ها با هدف باغبانی و تولید انواع میوه مانند انار هستند. در عین ‌حال از سایه اندازه‌های ایده‌آل استخرهای پرورش ماهی و حتی تراس‌ها و بالکن‌های ساختمانی کارایی دارند.

    مزایای توری گلخانه سفید رنگ

    در بسیاری از مکان‌ها مانند محیط‌های گلخانه‌ای و یا حیاط منازل و حتی محوطه انبارها و فضاهای گوناگون شهری به تولید سایه برای مدیریت نور خورشید نیاز داریم. قطعاً علاقه نداریم تا به بهانه مقابله با تابش تند نور خورشید از سقف‌های یکپارچه و غیرشفاف استفاده کنیم؛ اما می‌توانیم از تکنیک سایه اندازی مصنوعی انواع توری بهره‌مند شویم. مزایای توری گلخانه سفید رنگ برای تولید سایه به ‌قرار زیر است:

    • باعث تولید سایه‌های مصنوعی در محیط و کاهش دما و کنترل نور خورشید می‌شود.
    • رنگ سفید این توری‌ها در انعکاس نور خورشید تأثیرگذار است.
    • با کاهش دمای محیط در مصرف انرژی سیستم‌های سرمایشی صرفه‌جویی می‌شود.
    • عملکرد سیستم‌های سرمایشی مانند سیستم پد و فن گلخانه‌ای را ارتقا داده و به طول عمر مفید آنها می‌افزاید.
    • در افزایش بهره‌وری و تولید برخی از محصولات گلخانه‌ای مانند کشت گوجه و یا پرورش آلوئه‌ورا کاملاً تأثیرگذار است.
    توری گلخانه سفید

    کاربرد شید گلخانه سفید

    توری سفید گلخانه ای به مانند دیگر سایبان‌ها با استفاده از الیاف‌های پلیمری در بافتی نه ‌چندان متراکم طراحی ‌شده است و می‌تواند درصدی از نور خورشید را عبور داده و سایه‌هایی مصنوعی اما لطیف را ایجاد کند. تفاوت این نوع توری، رنگ سفید آن است که کاربردهای قابل ‌توجهی دارد.

    کاربرد شید سایبان سفید عموماً مصارف گلخانه‌ای است، چرا که به ‌راحتی با انعکاس نور خورشید از افزایش دمای محیط گلخانه در روزهای گرم تابستان و یا اقلیم‌های گرم و خشک با روزهای بی‌پایان آفتابی جلوگیری می‌کند. از شید سایبان سفید عموماً برای کشت سیفی‌جات مانند گوجه و یا خیار استفاده می‌کنند. اما گاهاً از این توری‌ها برای پرورش گیاهان سردسیری که نسبت ‌به افزایش دمای محیط حساس هستند، مانند آلوئه‌ورا و یا انار نیز استفاده‌ شده است. سایه اندازی استخرهای پرورش ماهی و یا سایه اندازی در روف گاردن، تراس و یا حیاط خانگی از دیگر کاربردهای توری گلخانه سفید است.

    مشخصات فنی توری شید سفید

    توری سفید گلخانه ای را با استفاده از الیاف‌های پلیمری از نوع پلی اتیلن و یا پلی پروپیلن تولید می‌کنند. این توری‌ها بافت نه ‌چندان متراکمی دارند که مقدار تراکم آنها را با معیار درصد سایه اندازی معرفی می‌کنند. انواع شید گلخانه سفید با مقدار سایه اندازی ۳۰، ۵۰ و یا ۸۰ درصد طراحی شده‌اند که مهمترین فاکتور مشخصات فنی توری گلخانه سفید است. مشخصات دیگر مربوط به عرض این توری‌ها در اندازه ۲، ۴، ۶، ۸ و ۱۰ متری است. در عین ‌حال تمامی این توری‌ها به شکل رول شده و با طول 100 متری عرضه می‌شوند. رنگ این توری‌ها کاملاً سفید است که با مواد ضد UV برای مقاومت حداکثری در مقابل تابش طولانی ‌مدت نور خورشید محافظت شده‌اند.  

    مشخصات فنی توری شید سفید
    نام محصولشید سایه بان سفید
    طولرول ۵۰ متری
    عرض۲، ۴، ۶، ۸ و ۱۰ متری
    درصد سایه اندازی۳۰، ۵۰ و ۸۰ درصد
    جنسپلیمرهای پلی اتیلن یا پلی پروپیلن
    UV۳ الی ۵ درصد
    کاربردهاسایه اندازی با هدف کنترل دمای محیط مناسب خنک کردن سالن‌های بزرگ در مواجهه با آفتاب تند

    انواع تور شید سفید

    انواع شید سایه بان سفید رنگ را براساس درصد سایه اندازی معرفی می‌کنند. این درصد سایه اندازی معیاری برای بررسی مقدار تراکم بافت توری سایبان سفید است. هر اندازه درصد سایه اندازی بالاتر باشد، توری با بافت متراکم‌تری تولید شده که قادر است تا درصد بیشتری از نور خورشید را منعکس کرده و حجم سایه بیشتری را تولید نماید. با در نظر گرفتن این نکته، انواع توری سفید گلخانه ای به‌ قرار زیر هستند:

    شید گلخانه سفید

    شید گلخانه ۳۰ درصد سفید

     عموماً توری گلخانه سفید را با همین سایه اندازی ۳۰ درصد تولید می‌کنند. توری ۳۰ درصد برای تولید سایه حداقلی طراحی شده تا چندان مانعی برای عبور نور خورشید نباشند. این توری‌ها فقط برای کاهش اثر مخرب آفتاب و جذب اشعه‌های مضر خورشید و همچنین جلوگیری از ورود حشرات یا خار و خاشاک طراحی شده‌اند. از طرفی کمترین تأثیر در تبادل هوای محیط دارند. از آنجا که توری ۳۰ درصد برای عبور حداکثری نور خورشید ساخته شده، معمولاً سفید رنگ است تا کمترین تأثیری در جذب نور نیز داشته باشد.

    شید گلخانه ۵۰ درصد سفید

    توری سفید گلخانه ۵۰ درصد به اندازه‌ی توری سفید ۳۰ درصد متداول نیست؛ اما به ‌جای خود از کاربردی‌ترین توری‌های گلخانه‌ای است. این توری می‌تواند نیمی از حجم نور تابش آفتاب را منعکس کرده و تنها ۵۰ درصد از روشنایی آفتاب را عبور دهد. لذا از توری گلخانه سفید ۵۰ درصد برای تولید سایه‌های لطیف و نسبتاً متراکم استفاده می‌کنند.

    توری گلخانه ۸۰ درصد سفید

    توری گلخانه سفید با حداکثر درصد سایه اندازی است که با جذب ۸۰ درصد نور خورشید یک سایه نسبتاً متراکم در فضای زیرین خود می‌گستراند. فضای زیرین این توری‌ها تقریباً به محیطی سرپوشیده شباهت دارند که همچنان از امکان گردش هوا برخوردار هستند. این توری‌ها با حذف حداکثری نور خورشید چندان مناسب محیط‌های گلخانه‌ای نیستند؛ اما عموماً در محوطه‌های شهری و ساختمانی، انبارها و فضاهای کارگاهی، دامداری‌ها و استخرهای پرورش ماهی از این توری‌های متراکم استفاده می‌کنند. دقت کنید که تراکم این توری‌ها در کاهش جریان هوای سیستم‌های تهویه گلخانه‌ای کاملاً تأثیرگذار است.

    قیمت شید گلخانه سفید

    قیمت شید سفید گلخانه با توجه به فاکتورهایی مانند درصد تراکم شید، نوع الیاف پلیمری شید و عرض آنها محاسبه می‌شود. اما در کل روش قیمت توری شید گلخانه‌ای حالا در هر نوع رنگ سفید یا سبز به دو روش وزنی و یا متری انجام می‌شود.

    • فروش بر اساس وزن: در این روش از قیمت هر کیلو شید سفید گلخانه ای استفاده می‌کنند. به ‌این ‌ترتیب که بدون در نظر گرفتن طول و یا عرض شید و تنها با وزن‌کشی محصول قیمت آن را محاسبه می‌کنند. لذا قیمت توری سفید گلخانه با درصد سایه اندازی بالاتر بیشتر از مدل‌ها با درصد سایه‌اندازی کمتر است. زیرا توری با درصد سایه‌اندازی بیشتر بافت متراکم‌تری دارد که قطعاً باعث سنگین شدن آن نیز خواهد شد.
    • فروش بر اساس متر مربع: در این روش از قیمت هر متر توری سفید گلخانه ای استفاده می‌کنند. لذا با در نظر گرفتن نوع بافت توری، درصد سایه اندازی و عرض آنها برای اندازه‌گیری طول اقدام می‌کنند. با این روش توری‌ها با عرض بزرگتر و یا درصد سایه اندازی بالاتر در طول برابر با دیگر توری‌ها گران‌تر هستند. در این روش طول هر توری را متر کرده و به ‌اندازه دلخواه برش می‌زنند.

     

    • تفاوت توری گلخانه سفید با سبز در چیست؟

      به غیر از رنگ، این توری‌ها در درصد سایه اندازی و قدرت انعکاس نور خورشید و کاهش دمای محیط گلخانه تأثیرگذار هستند. لذا معمولاً توری‌های ۳۰ درصد را به رنگ سفید و توری‌های ۵۰ درصد را به رنگ سبز تولید می‌کنند.

    • شید گلخانه سفید تأثیری در خنک شدن محیط گلخانه‌ای دارد؟

      بله، این توری‌ها بهتر و سریع‌تر از توری‌های سبز گلخانه‌ای می‌توانند دمای محیط بسته آنجا را کاهش داده و کنترل کنند.

    • توری سفید گلخانه پلی‌اتیلن چه تفاوتی با پلی پروپیلن دارد؟

      توری سفید گلخانه پلی اتیلن مقاوم، ماندگار، انعطاف‌پذیر و سبک ‌وزن است. اما درصد سایه اندازی شید سایبان سفید پلی پروپیلن بیشتر است.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: