خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

توری گلخانه سبز

توری گلخانه سبز

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    شید گلخانه سبز چیست؟

    تابش تند نور خورشید مخرب است و باید برای مدیریت حجم نور در محیط‌های گلخانه‌ای و حتی محوطه‌های ساختمانی و فضاهای شهری و صنعتی دست ‌به ‌کار شویم. برای این منظور انواع توری سایبان را طراحی کرده‌اند که شید گلخانه سبز یکی از بهترین و کاربردی‌ترین آنها است.

    شید گلخانه سبز نوعی پوشش یکسره تولید شده از الیاف پلیمری است که بافت چندان متراکمی ندارد و از آن برای تولید سایه و جلوگیری از تابش بیش ‌از حد نور خورشید در فضاهای بزرگ گلخانه ای و یا محوطه‌های شهری و صنعتی و... استفاده می‌کنند. توری گلخانه ای سبز به‌ علت رنگ سبزی که دارد، در بازتاب نور خورشید عملکردی مطلوب داشته و کاملاً مناسب پرورش گیاهان گلخانه‌ای است. انواع توری سایبان سبز را در گونه‌ها با درجه سایه اندازی ۳۰ الی ۸۰ درصد تولید می‌کنند.

    کاربرد توری سایبان سبز رنگ

    کاربرد شید گلخانه ای سبز برای جلوگیری از تابش تند نور خورشید مناسب سایه اندازی‌های گسترده در فضاهای بزرگ است. این توری‌ها به رنگ سبز بافت چندان متراکمی ندارند که با توجه به درصد تراکم الیاف پلیمری می‌توانند سایه‌هایی با درجات مختلف را تولید نمایند. کاربرد شید گلخانه سبز به ‌قرار زیر است:

    • تولید سایه در فضاهای گلخانه‌ای برای کنترل تابش نور خورشید و کمک به تعادل دما در محیط پرورش گیاهان
    • پوشش سایبان در استخرهای پرورش ماهی برای جلوگیری از رشد جلبک‌ها
    • تولید سایه در فضاهای شهری از قبیل پارک‌ها، زمین‌های بازی، پارکینگ‌ها و فضاهای عمومی
    • تولید سایه در فضاهای ساختمانی مانند سایه اندازی در پارکینگ و یا حیاط، تراس و روف گاردن...
    • سایه اندازی در مراکز صنعتی، دامداری‌ها و مرغداری‌ها و حتی انبارها و فضاهای نگهداری از مواد خوراکی
    • جلوگیری از هدر رفت انرژی در فضاهای بسته و سالن‌های بزرگ مانند گلخانه‌ها و...
    توری گلخانه سبز

    مشخصات فنی شید سبز

    مشخصه‌های فنی توری شید گلخانه سبز با در نظر گرفتن فاکتورهای گوناگون مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. درصد سایه‌اندازی مهمترین مشخصه فنی طراحی و ساخت انواع شید سبز گلخانه‌ای است. این درصد معیار عبور نور از توری است که به شکل عددهایی در دسته‌بندی توری‌های ۳۰، ۵۰ و ۸۰ درصد معرفی می‌شوند.

    جنس الیاف پلیمری توری شید گلخانه سبز نیز از دیگر معیارهای فنی است که در انواع مختلف با استفاده از پلیمرهای پلی‌اتیلن و یا پلی پروپیلن تهیه می‌شوند. مقدار UV کار شده در این الیاف ها نیز متفاوت است، اما معمولاً همگی انواع شید سبز دارای حداقل ۶ درصد UV برای مقاومت در برابر تابش نور آفتاب هستند. این توری‌ها را در رول‌های ۵۰ متری با عرض‌های ۲، ۴، ۶، ۸، ۱۰ و ۱۲ متری به شکل سفارشی تولید می‌کنند.

    مشخصات فنی توری شید سبز
    درصد سایه‌اندازیعرض (متر)سطح پوشش شبکه در هر کیلوگرمطول طاقه (متر)
    30۲، ۴، ۶، ۸، ۱۰1850
    50۲، ۴، ۶، ۸، ۱۰14.550
    80۲، ۴، ۶، ۸، ۱۰1050

    انواع توری سبز سایبان

    انواع توری شید سبز را با در نظر گرفتن معیارهای گوناگون از قبیل جنس الیاف پلیمری و یا عرض رول‌های ۵۰ متری و... دسته‌بندی می‌کنند. مهمترین معیار برای دسته‌بندی انواع توری سایبان سبز همان درصد سایه اندازی آنها است که نشان‌دهنده نوع بافت توری سبز گلخانه‌ای است. هر اندازه درصد سایه اندازی توری گلخانه ای سبز بالاتر باشد، به همان اندازه دارای بافت متراکم‌تری است که قادر است تا مقدار نور بیشتری از آفتاب را جذب نماید. این دسته‌بندی از انواع شید گلخانه سبز به قرار زیر است:

    شید گلخانه سبز ۳۰ درصد

    شید گلخانه سبز ۳۰ درصد برای تولید سایه‌های نه ‌چندان عمیق طراحی ‌شده است. این توری گلخانه ای سبز بافت چندان متراکمی ندارد و در کل فقط ۳۰ درصد از مقدار آفتاب را جذب می‌کند. به ‌این ‌ترتیب فضای حاکم بر پهنه‌ی زیر این توری‌ها همچنان تابش ملایمی از نور خورشید را تجربه خواهد کرد. توری سایبان سبز ۳۰ درصد در کشت‌های گلخانه‌ای خصوصاً پرورش گیاهان جالیزی و همچنین پوشش استخر پرورش ماهی مناسب است.

    عرض طاقه به مترطول طاقه به متروزن طاقه به کیلوگرم
    2505.6
    45011.1
    65016
    85022.2
    105028

    شید گلخانه سبز ۵۰ درصد

    توری شید سبز ۵۰ درصد کاربردی‌ترین نوع از میان انواع شید گلخانه سبز است. این نوع توری بافت نسبتاً متراکمی دارد که از هر دو نوع الیاف پلی‌اتیلن و یا پلی پروپیلن تهیه می‌شود. چیزی در حدود ۵۰ درصد از تابش نور خورشید را جذب کرده و تأثیر عمیق در کنترل دمای محیط خصوصاً فضاهای گلخانه‌ای دارد. از توری سبز سایبان ۵۰ درصد عموماً برای فضاهای بزرگ گلخانه‌ای استفاده می‌کنند. هر چند این نوع توری مصارف خانگی و ساختمانی نیز دارد.

    عرض طاقه به مترطول طاقه به متروزن طاقه به کیلوگرم
    2۵۰6.7
    4۵۰13
    6۵۰20
    8۵۰29.7
    10۵۰33.5

    توری گلخانه سبز ۸۰ درصد

    توری شید سبز ۸۰ درصد متراکم‌ترین نوع توری است که با استفاده از الیاف‌هایی کاملاً مقاوم پلیمری تولید شده ‌است. این نوع توری قادر است تا حداکثر ۸۰ درصد حجم تابش نور آفتاب را جذب نماید و عملاً در فضای زیرین خود یک محوطه با سایه‌ای غلیظ را تولید میکند. این نوع توری به خوبی قادر است تا حدود قابل ‌توجه از تأثیر مخرب نور خورشید در پرورش گیاهان حساس گلخانه‌ای بکاهد. از طرفی مصارف ساختمانی آن برای پوشش محوطه‌های شهری، زمین‌های بازی و حتی حیاط منازل متداول است.

    عرض طاقه به مترطول طاقه به متروزن طاقه به متر
    25010
    45020
    65030
    85040
    105050

    قیمت هر متر توری سبز

    قیمت هر متر شید گلخانه سبز را براساس عرض طاقه آنها محاسبه می‌کنند و برای فروش انواع شید سبز از دو روش استفاده می‌شود. روش اول به شکل وزنی است که قیمت هر کیلو شید سبز گلخانه را با توجه به درصد سایه اندازی آن محاسبه می‌شود. این روش چندان استفاده نمی‌شود و عموماً از روش قیمت هر متر توری شید سبز با توجه به درصد سایه اندازی و البته عرض طاقه‌ها استفاده می‌شود. قیمت هر متر توری شید سبز با درصد سایه‌اندازی بالا و عرض بزرگ بیشتر است. البته در نهایت با معیارهای دیگر مانند جنس الیاف توری و یا برند سازنده توری نیز سروکار داریم.

    شید سبز گلخانه

     

    • شید گلخانه سبز از جنس پلی اتیلن بهتر است یا پلی پروپیلن؟

      هر دو نوع الیاف‌های مناسب ساخت توری گلخانه ای سبز هستند. توری از جنس پلی اتیلن وزن کمتری دارد و در مقابل پارگی بسیار مقاوم است. این در حالی است که توری پلی پروپیلن سنگین‌تر است و مناسب فصل سرما می‌باشد.

    • از چه نوع توری سایبان سبز در محیط خانگی استفاده کنیم؟

      معمولاً از توری پلی اتیلن در محیط گلخانه‌ای و از توری شید سبز پلی پروپیلن برای مصارف ساختمانی استفاده می‌کنند.

    • طول عمر مفید توری شید سبز چه مقدار است؟

      این توری‌ها با دوام هستند و در مقابل تابش نور خورشید به ‌سادگی فرسوده نمی‌شوند. طول عمر مفید این توری‌ها بین ۳ الی ۵ سال است.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: